6 powodów, dla których klimatyzator w Twoim samochodzie może dmuchać gorącym powietrzem

Utknięcie bez klimatyzacji w upalny letni dzień nie jest zabawne, zwłaszcza w rozgrzanym samochodzie, w którym temperatura może szybko osiągnąć 150 stopni lub więcej. Ale klimatyzacja to coś więcej niż tylko komfort; to też kwestia bezpieczeństwa. W rzeczywistości jednym z najniebezpieczniejszych miejsc, w których ktoś może przebywać podczas fali upałów, jest wnętrze samochodu bez klimatyzacji, ponieważ temperatury mogą wzrosnąć do niebezpiecznych poziomów.

Jeśli więc klimatyzacja twojego pojazdu wyrzuca tylko gorące powietrze, powinieneś natychmiast podjąć kroki, aby rozwiązać problem.

Aby pomóc, nasz certyfikowany przez ASE zespół naprawczy w firmie Bryant Motors przygotował listę najczęstszych problemów z klimatyzacją, które można rozwiązać samodzielnie, aby przywrócić działanie klimatyzatora — lub przynajmniej wcześniej poznać problem wniesienie go do naszego warsztatu w Sedalia, MO.

Sześć najczęstszych problemów z klimatyzacją w samochodzie to:

Wyciekający czynnik chłodniczy

Zablokowany/zatkany skraplacz

Zepsuty skraplacz

Problemy elektryczne

Wadliwe wentylatory chłodzące

Zła sprężarka

Powód 1: Twój samochód przecieka czynnik chłodniczy

Wyciek czynnika chłodniczego może wystąpić w dowolnym momencie procesu klimatyzacji, dlatego czasami trudno jest określić dokładną lokalizację wycieku. Najczęstszymi miejscami wycieków są przyłącza węży klimatyzatora.

Czasami można zobaczyć oleistą substancję gromadzącą się wokół tych połączeń, co prawdopodobnie jest źródłem wycieku. Ty lub technik możecie użyć uszczelniacza (przeznaczonego specjalnie do klimatyzatorów) dostępnego w większości sklepów z częściami samochodowymi, aby zamknąć wyciek.

Powód 2: skraplacz jest zablokowany

Skraplacz klimatyzatora pojazdu ma ponownie schłodzić gorący czynnik chłodniczy po jego sprężeniu. Odbywa się to za pomocą strumienia powietrza, który przepływa przez przód samochodu podczas jazdy. Jeśli skraplacz zostanie zablokowany przez jakieś zanieczyszczenia z drogi, nie będzie w stanie prawidłowo schłodzić czynnika chłodniczego, a system samochodu będzie nadal działał z przegrzanym czynnikiem chłodniczym. Spowoduje to szybko, że jednostka klimatyzacyjna będzie wydmuchiwać tylko gorące powietrze.

W większości pojazdów skraplacz znajduje się z przodu samochodu, więc powinno być łatwo wizualnie zobaczyć, czy coś go nie blokuje. Można to łatwo usunąć z grilla samochodu, a problem powinien zostać rozwiązany.

Powód 3: Kondensator jest uszkodzony

Jeśli wydaje się, że nic nie blokuje kondensatora, możliwe, że jest całkowicie uszkodzony. Uszkodzony skraplacz może być spowodowany przebiciem przez gruz drogowy przechodzący przez grill samochodu i uszkodzeniem części lub awarią sprzętu.

Jeśli podczas oględzin zauważysz jakiekolwiek zauważalne przebicia w skraplaczu, zazwyczaj jedynym sposobem rozwiązania problemu jest wymiana.

Powód 4: Problemy elektryczne

Problemy elektryczne są prawdopodobnie najtrudniejszym problemem do zdiagnozowania, jeśli chodzi o jednostkę klimatyzacyjną, która przestała działać. Najpierw należy przeprowadzić wzrokową kontrolę całego okablowania, aby sprawdzić, czy jakiekolwiek przewody nie są uszkodzone lub postrzępione.

W przypadku znalezienia uszkodzonych przewodów należy je naprawić taśmą elektryczną lub całkowicie wymienić. Jeśli nie możesz wizualnie zlokalizować żadnych problemów z elektrycznością, być może nadszedł czas, aby zabrać pojazd do doświadczonego dealera w celu przeprowadzenia dalszej diagnostyki.

Powód 5: Wadliwe wentylatory chłodzące

Gdy wentylatory nie działają prawidłowo, skraplacz może nie być odpowiednio chłodzony. Z czasem może to spowodować, że Twój samochód zacznie emitować tylko gorące powietrze. Najlepszym sposobem sprawdzenia, czy wentylator chłodzący jest uszkodzony, jest oględziny.

Pęknięcia wentylatora mogą być spowodowane przez zanieczyszczenia na drodze, a wymiana jest jedynym prawdziwym sposobem rozwiązania tego problemu. Inne typowe problemy z wentylatorami chłodzącymi to przepalone bezpieczniki i inne problemy elektryczne. Problemy te mogą wymagać specjalisty, chyba że masz doświadczenie w pracach elektrycznych.

Powód #6: Kompresor się zepsuł

Sprężarka utrzymuje klimatyzację w ruchu przez cały czas. Bez niego czynnik chłodniczy nie może krążyć w systemie i nigdy nie dostaniesz zimnego powietrza. Najczęstszym powodem awarii sprężarki jest długi okres bezczynności. Brak użycia ma tendencję do szokowania systemu, gdy w końcu jest używany ponownie, na przykład wiosną lub latem, po uśpieniu przez całą zimę.

Aby jak najlepiej rozwiązać ten problem, zalecamy uruchamianie systemu klimatyzacji na pełnych obrotach przez co najmniej 15 minut mniej więcej raz na trzy tygodnie, niezależnie od temperatury zewnętrznej. Pomoże to zachować świeżość sprężarki i wydłuży jej ogólną żywotność.